Årsberetning fra riffeludvalget

Årsberetning fra riffeludvalget til generalforsamlingen den 5. oktober 2018

1. Vores trofæaften startede med foredrag af markvildtrådgiver Lene Midtgaard om, hvorfor vildtbestanden er faldende, og hvordan vi kan oprette levesteder fr at øge bestanden igen.
Derefter gik vi i gang med at præmiere bukkeopsatserne fra den forgangne jagtsæson. Der var 4 opsatser på ”de mest specielle”. Her vandt Ole Holck.
Blandt de udenlandske vandt Henrik Højlund med en flot medaljebuk på 139,23 point skudt i Polen.
Blandt de 7 danske opsatser vandt Kim Larsen med en flot opsats. Stor tak til bestyrelsen for opbakning til arrangementet.

2. Så blev det den 16. maj og til vores årlige bukkemorgen. Vi havde 6 bukke på paraden. Der kom 35 gæster, og der var rigelig morgenmad, kaffe og skarpe dertil. Kl. 11 sluttede indskrivningen og Lene og Allans flotte hornsignaler lød ud over terrænet. Afstemningen lød med 15 stemme på Bo Jensens flotte buk.

3. Vi afholdt indskydning af jagtrifler på Vigersted skydebane. Alle instruktører har ikke været til stede hver gang, så vores andel af overskuddet har ikke været så stort som andre år. Der var også i år mulighed for at skyde mærkeskydning og træne til riffelprøve.

4. I juni drog vi afsted til Hanebjerg Elgbane. Efter morgenkaffen gik vi i gang med skydningen. Vi var 13 skytter afsted. Det blev en spændende dag med masser af skydning. Vi hjemførte 2 guld-, 2 sølv- og 3 bronzemærker

5. Ved den årlige grillfest stillede vi med den elektroniske elgbane. Vi havde 46 skytter igennem i løbet af en sjov dag med herligt vejr.

6. Ved holdskydningen mellem Ringsted, Skovbo og Stenlille Jagtforening var der 12 ”stenlillefolk” afsted. Bedste skytte fra Stenlille blev Rune Nielsen med 327 point. Han blev nr. 3 i den samlede stilling. Flot klaret af en ny skytte.

Til sidst stor tak til riffeludvalget for et godt år. Jeg følger jer fra sidelinjen.

Flemming M. Petersen